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Autore Messaggio
 Oggetto del messaggio: Locomotiva britannica rimessa a nuovo...
MessaggioInviato: venerdì 8 gennaio 2016, 15:47 
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Iscritto il: martedì 13 marzo 2007, 13:40
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Buongiorno e buon anno nuovo a tutti.

Al seguente link (fonte Repubblica.it) un bel video su una locomotiva rimessa a nuovo:

http://video.repubblica.it/mondo/gb-tor ... ref=HREV-1

Saluti

Luca


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 Oggetto del messaggio: Re: Locomotiva britannica rimessa a nuovo...
MessaggioInviato: venerdì 8 gennaio 2016, 17:00 
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Ah, quegli orripilanti “german stile” smoke deflectors !!!!!!!!!!

“ Choice of livery is an emotive subject amongst some of those involved in the preservation of historic rolling stock, and Flying Scotsman has attracted more than its fair share due to 40 years continuous service, during which the locomotive underwent several changes to its livery.

Alan Pegler's preferred option was evidently to return the locomotive as far as possible to the general appearance and distinctive colour it carried at the height of its fame in the 1930s.

A later option was to re-install the double Kylchap chimney and German smoke deflectors that it carried at the end of its career in the 1960s, which encouraged more complete combustion, a factor in dealing with smoke pollution and fires caused by spark throwing.

More recently, until its current overhaul it was running in a hybrid form, retaining the modernised exhaust arrangements while carrying the LNER 'Apple Green' livery of the 1930s.

Some believe that the more famous LNER colour scheme should remain, while others take the view that, to be authentic, only BR livery should be used when the loco is carrying these later additions. The subject is further complicated by the fact that, while she was in Brunswick Green in BR service, the locomotive never ran with its corridor tender.

The National Railway Museum announced on 15 February 2011 that Flying Scotsman will be painted in LNER Wartime Black livery when it undergoes its steam tests and commissioning runs. The letters 'NE' appear on the sides of the tender, along with the number '103' on one side of the cab and '502' on the other – the numbers it was given under the LNER's renumbering system.

Flying Scotsman will be repainted in its familiar-look Apple Green livery in the summer, but remained in black for the NRM's Flying Scotsman Preview Weekend which took place on 28–30 May 2011.
Furthermore, during the National Railway Museum's 'railfest' event on 2–10 June 2012, Flying Scotsman was in attendance, being kept in front of Mallard in a siding, still in its Wartime Black livery.

A report on the restoration was published, in redacted form, on 7 March 2013. On 23 January 2015, the NRM announced that as it will retain its smoke deflectors and double chimney and they wish to keep it as historically accurate as possible, Flying Scotsman will be painted in BR Green as No. 60103. “


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 Oggetto del messaggio: Re: Locomotiva britannica rimessa a nuovo...
MessaggioInviato: domenica 10 gennaio 2016, 12:27 
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Iscritto il: mercoledì 7 marzo 2007, 22:05
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wolf05 ha scritto:
Buongiorno e buon anno nuovo a tutti.

Al seguente link (fonte Repubblica.it) un bel video su una locomotiva rimessa a nuovo:

http://video.repubblica.it/mondo/gb-tor ... ref=HREV-1

Saluti

Luca


Quella non è " una locomotiva " ma è La Locomotiva per tutti gli inglesi. Insieme alla classe A4 Mallard detentrice del record di velocità, la " Flying Scotsman " è la seconda icona per tutti gli appassionati e non, di treni del Regno Unito.
Ed ancora la dobbiamo vedere nella sontuosa livrea verde mela.
Cordialità


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 Oggetto del messaggio: Re: Locomotiva britannica rimessa a nuovo...
MessaggioInviato: domenica 10 gennaio 2016, 15:22 
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Iscritto il: lunedì 30 gennaio 2006, 21:14
Messaggi: 136
Località: padova
Comunque alla fine hanno speso oltre tre milioni di sterline creando un grosso scandalo, dimissioni collegate o meno di direttori (nell'ottobre 2012 quello del museo di York) e palesi errori nelle fasi della revisione (durata 10 anni) dovuti a leggerezza ( creative nel telaio riscontrati a fine lavoro).
Non critico assolutamente ma è solo per sottolineare che certe cose succedono anche al di fuori dell'Italia.
Amici a parte, ora c'è un'altra scusa per andare in GB.
Gresley


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 Oggetto del messaggio: Re: Locomotiva britannica rimessa a nuovo...
MessaggioInviato: venerdì 15 gennaio 2016, 19:04 
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Iscritto il: sabato 4 luglio 2009, 22:25
Messaggi: 4050
Località: Brescia
LNER Class A3 4472 Flying Scotsman

-I filmati
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... qAiClXWI9f

-La storia
https://en.wiki2.org/wiki/LNER_Class_A3 ... g_Scotsman

-Il modellismo

*Hornby live steam Flying Scotsman
https://www.youtube.com/watch?v=EBCkjCDptIk

*Hornby Live Steam Flying Scotsman 4472 on its first run! in 720 HD!!!
https://www.youtube.com/watch?v=z0xgiOOAXGY

*Live Steam engine. Train. Модель паровоза на настоящем пару.
https://www.youtube.com/watch?v=R0ITAHpikDU

*Hornby Live Steam model R2566 Gresley A3 FLYING SCOTSMAN on the rolling road.
https://www.youtube.com/watch?v=PE2FBCkumZQ


*Hornby Live Steam Flying Scotsman in slow run
https://www.youtube.com/watch?v=3LMB6MTftug

-Il gioco
Flying Scotsman trapped on broken bridge
https://www.youtube.com/watch?v=arX_8FVeCIw


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